top of page

MEDIAVIESTINTÄ

Siellä se odottaa – tuotepäällikkönne, toimitusjohtajanne, tai kenties ympäristöpäällikkönne pääkopassa. Nimittäin vuoden tärkein uutisenne. Se voi lymytä myös organisaationne syövereissä ilman, että edes itse huomaatte sitä. Eipä paljon lohduta, jos yritys ei osaa kertoa asioistaan oikeassa paikassa ja hetkellä.

 

Mediaviestinnällä rakennetaan yrityksen brändiä ja tunnettuutta. Tiedotusvälineissä saatu näkyvyys on myös uskottavampaa kuin rahalla ostettu. Aina kun kommentoijana on yritys itse, sillä on mahdollisuus tuoda asioita esiin haluamallaan tavalla. Siksi kannattaa ajatella, että mediaan päästään, ei jouduta. Tämä pätee myös erityisesti kriisiviestintään.

 

Olen ollut tekemisissä median ja toimittajien kanssa pitkään. Tunnen tiedotusvälineiden toimintatavat ja uutiskriteerit. Olen kirjoittanut lukemattoman määrän mediatiedotteita mm. Fazerille ja Suomen Postille, suunnitellut niiden jakeluita valitsemalla parhaat ja tarkoituksenmukaisimmat mediat, järjestänyt mediatilaisuuksia, kontaktoinut toimittajia, prepannut yrityksen avainhenkilöitä vastaamaan median kysymyksiin, ja suunnitellut mediavalmennuksia.

 

Autan löytämään yrityksenne asioista näkökulmia, jotka kiinnostavat mediaa ja todennäköisemmin ylittävät uutiskynnyksen. Lukuisia kertoja olen myös ollut se ikävä ihminen, joka on todennut organisaatiolle, etteivät uutisen ja mediaviestinnän kriteerit täyty. Kaikki tämä on osa ammattitaitoa.

 

Jos sinun yrityksessäsi odottaa uutisia, miksi ette kertoisi niistä niin, että niillä on mahdollisuus tulla huomatuiksi? Minä autan!

Viestinnän tekijä Tuomo Antikainen | 040 550 1890 | www.tuomoantikainen.fi | etunimi.sukunimi@gmail.com

Copyright © Tuomo Antikainen 2012-25. All rights reserved.

© Copyright Tuomo Antikainen. All Rights Reserved.
bottom of page